Академічна доброчесність
На розгляді у Верховній Раді України знаходиться проект закону України «Про освіту»
Одним з основних завдань Закону є удосконалення правових механізмів реалізації конституційного
права громадян на рівний доступ до якісної освіти на всіх рівнях; створення умов для освіти особи
упродовж життя (запровадження таких видів освіти як формальної, неформальної та інформальної);
удосконалення нормативно-правової бази освіти, у тому числі розроблення новітніх програм,
зорієнтовних на модернізацію системи перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних,
науково-педагогічних працівників і керівників навчальних закладів тощо.
Стаття 36 проекту Закону присвячена академічній доброчесності.
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил,
якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей);
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право;
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.
Порушенням академічної доброчесності вважається:
1. академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів,отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості),та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва)інших авторів без зазначення авторства; формою академічного плагіату єсамоплагіат, що полягає у відтворенні без посилання на джерело інформації власнихраніше опублікованих текстів;2. фабрикація – фальсифікація результатів досліджень, посилань, або будь-яких інших даних,що стосуються освітнього процесу;3. обман – надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої)діяльності чи організації освітньої процесу;4. списування – використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під часоцінювання результатів навчання;5. хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодонадання (отримання) коштів, майна чи послуг матеріального або нематеріальногохарактеру з метою отримання неправомірної вигоди в освітньому процесі.
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти
можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- повторне проходження навчального курсу;
- відрахування із закладу освіти (крім осіб, що здобувають загальну середню освіту).
Немає коментарів:
Дописати коментар